04 desember 2013

DESSUTEN....

 
Dessuten er politiske tider hos oss som maner til utstrakt egoisme og arroganse overfor verdens slitende mennesker. Ser at Norges ledende politikere er opptatt stort sett av egoistiske profitthensyn, og kun det. Alt annet om bankende sosial hjerter og så videre er så langt ikke annet enn snikksnakk og spill for galleriet. Ikke at jeg tror et ord av det Fru FrP måtte si om noe som helst i den retninga, men mange nok, også uføre og syke har bitt så til de grader i valgflesket at ja.. Jo, nå sitter hun jammen på pengene. Den komme ingen slitende, syke eller fattige til å få noe ekstra av. Derimot mindre. Bare vent og se til neste høst sitt statsbudsjett.
 
 Jeg ser også ekspert offentliggjøre mulig inntektstap om man venter med oljeboring utenfor Lofoten i fire år? Hvem tjener på den, egentlig? Hvilken politisk strategi legges nå? Jeg bare spør jeg...Asylbarna har det fortsatt like usikkert, kanskje ennå mer...
Som speil til disse trasige fakta kan jeg holde opp de ca 1,8 millionene barn som er rammet på Filipinene etter tyfonen...
 
Jau, vi har veldig mye å sutre og klage over som er fra Norge !
 
Synnøve Sætrum

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar