23 juli 2015

FARLIGE MEKANISMER, SKREMMENDE UTVIKLING...

Reformpakker for nye lånepakker.... mer krise for vanlige folk i Hellas. Den som lever får se utviklingen videre. Som jeg ser det er landet i praksis satt under administrasjon fra Tyskland +++, ja jeg mener den 'troikaen'. 
Noe som kan diskuteres om enn ikke akkurat her og nå.

Verden blir for VOND for meg for tiden. 
For stor til å ta inn over seg absolutt alt og mene noe om det. Selvsagt har jeg fått med meg siste selvmordsbombinger, drap, trussler og annen elendighet som foregår både her i landet og ute i verden. Bare å lese noen overskrifter på diverse nettaviser så har jeg det. I dag orket jeg ikke lese artiklene. Beskytter meg selv. Nei, jeg tror ikke at avisene handler om meg, om noen skulle finne på å tillegge meg noe jeg ikke her.

Det jeg sier er at en kan bli så nummen av all elendigheten at det blir vanskelig å følge med. Både for undertegnede og mange andre. Hører stadig venner og kjente si de ikke orker lese eller se på grunn av all elendigheten. Hvilket ikke nødvendigvis betyr at folk er uten empati eller solidaritet. Det blir bare så alt for mye. Så en vender seg vekk, orker ikke mer i perioder. 
Når det er blitt slik kan mye forferdelig få lov å skje uten at vi vanlige menneskene får det med oss.
Kanskje kan det føre til et nærsamfunn og verdenssamfunn som utvikler seg mot noe som slett ikke er til det beste for fellesskapet. Farlige mekanismer, skremmende utvikling.

Synnøve Sætrum

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar