05 november 2012

Mauritius er et sydhavsparadis. Japan er Japan.


Ja sånn er det. Mauritius er et sydhavsparadis. Japan er Japan.
USA er USA, og Danmark er det deilig å være norsk i.
Uansettt så har Ytringsstedet oppslag akkurat i de landene nå i denne formiddagen.
Jeg vet mye mer om både Danmark, USA og Japan enn Mauritius.
Hadde det ikke vært for at jeg leser statistikken her på bloggen hadde tanker på sydhavsparadiset aldri streifet meg. Ikke Japan heller.
 USA tenker jeg på fordi det er valg, og jeg håper den sittende presidenten får fornyet tillit.
Hvilket jeg tror må være bra både for verden som sådan og det amerikanske folket særskilt.
Danmark har jeg i tankene hver eneste dag, og det er mange mange personlige grunner til det.

Mørket tømmer meg helt for krefter disse dagene.
Har fått presset meg ut på beina en halvtime denne formiddagen og det er det. 
Bedre enn ingenting, men alt for lite.
 Oppvåkningen fra dvalen kom klokka litt før tolv, og jeg lurer på om jeg må begynne med vekkeklokke igjen for å tvinge meg ut av dyna.
Men , på annet vis befinner livet seg på vent etter sol og varme.
Lys og bevegele. Sunnhet og sinnsro.
Komatøse dager kun som teoretiske størrelser.
Jo jeg gleder meg til avreise...

Ha god mandag!

Synnøve Sætrum

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar