27 august 2015

TILFELDIGHETER?


Jeg tror ikke noe er tilfeldig.
Særlig ikke hvordan menneskene behandler hverandre. 
Det er ille når noen mennesker gjør nesten sin til statistikk, tall, utgiftspost for eksempel.
Følelsene og tankene er mange for tiden. Hjertet mitt verker ofte, fordi jeg ikke forstår hvorfor landet mitt vil ha slike ledere som de vi nå har. Skal jeg ikke ta storpolitikken personlig, sier du.
For noe tøys: Det aller meste er personlig. 
Bak de store tallene er det nettopp det: Unike personer, ikke utgiftsposter eller "snyltere" eller "lykkejegere". Kun folk som meg og deg i bunnløs nød. Så det så.
Mange av dem finner sin død på havets bunn, mens de gikk fra alt de hadde og fulgte håpet om liv, trygghet og fred et annet sted på den jorda som tilhører oss alle.

Sterke følelser er verdt å kikke inn i, ta på alvor og verne om, stelle og pleie.
En bør være redelig med menneskene i livet. Gi det en kan. Alle kan alltid gi noe.


Synnøve Sætrum

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar