03 oktober 2013

AGAPE

God morgen Norge, USA, Tyskland, Ukraina, Russland, Sverige, Thailand, Danmark og Saudi-Arabia (første oppslaget der.. og jeg undrer meg på...).
Hver gang jeg slår opp statistikken her føler jeg meg veldig så internasjonal. Nærmest som en globetrotter. Har fartet litt, men ingenting mot det jeg har tenkt å gjøre i årene som kommer. Torsdag i neste uke på denne tida er jeg i Hua Hin. Ja, så sant ikke flyene blir innstilt da. Norwegian er ikke så sikre om dagen, men det er nå der jeg har billetten til Bangkok. Denslag plunder fyrer på reisefeberen, og annen feber. Hadde det litt surrete denne natta...
 
Statistikk ja.. Det er kun en eneste amerikaner som noen gang har gitt livstegn fra seg.
Vedkommede inviteret meg til ei erke konservativ kristelig side. Medlem ble jeg ikke.
 Er for radikal. Er det dessuten slik at Gud finnes kan jeg ikke forestille meg den makta som begrensende, undertrykkende eller sadistisk dikterende.
For meg må makter større enn meg selv handle om frihet, livsutfoldelse, kunnskap, erkjennelse og betingelsesløs altomsluttende kjærlighet. Agape, som grekerne kaller det.
 
HA EN GOD DAG MED GRENSELØST MYE KJÆRLIGHET!
 
Synnøve Sætrum


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar