28 juni 2013

Alltid evig nå, ikke sant ?

 
Amadeo Modigliali; "Liggende akt", 1917
 
Hjem til deg, eller hjem til meg?
Det er ikke gjennomgangsmelodien på dette stedet i livet.
Den som har vært yngre ,en gang, har hørt hakkene i den plata såpass at det til tider syntes som gnål.Den gang var da, og ikke nå. Tida vandrer. Tida har sågar gått en god bit av veien.
Undertegnede har både erfaring og vidd, andre forståelser av livet og tilværelsen.
Ikke fullt så viktig det som en gang var det viktigste, og det som ikke var det viktigste den gang er blitt det akkurat nå.Alt er alltid i forandring og så sitter man "plutselig" der og ser ei litt annen virkelighet i øynene.Hvilket ikke betyr at livet er ei ørkenvandring, eller et isøde uten noe som helst oppmerksomhet.Det er bare ikke så hektisk lenger, så intenst. Ikke så enerverende altoppslukende og i hundre liksom.Men, jammen er det temperatur nok når det er. Kjempestas. Fryd og fest !
Jeg tenker på en kommende date, og gleder meg.
Samtidig vet jeg det jeg vet nå i livet, og er den jeg er nå i livet.
Trygt, helt og fantastisk.
Takknemligheten siger på.
Lik en bunnløs brønn.
 
Jeg takker for øyeblikket, og å få være.
Evig nå.
Alltid evig nå, ikke sant?
 
Synnøve Sætrum


5 kommentarer:

  1. Datet med glede, håper jeg?
    Ha en nydelig dag :)
    Mormor

    SvarSlett
    Svar
    1. Finnes det egentlig noen annen måte?
      Jeg mener, da gidder man jo slett ikke.

      Ha fortsatt god dag.

      Synnøve

      Slett
  2. Jeg forstod nå den der i overført betydning. Ikke sant? Det er da måte på, eller ikke?

    SvarSlett
  3. Hei. Jeg synes ikke denne lille tekstsnutten er noe særlig å diskutere på ene eller andre viset. Tolk som du ønsker. Ikke sant?

    Synnøve

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan underskrive jeg.

      Ha god dag.

      Mvh

      Synnøve

      Slett