22 april 2013

ALDRI

 
 
Noe må noen ganger dø
det kan ikke annet
Noe må gå i stykker
og knust porselen blir aldri helt igjen
sier sagnet
Noen tramp mot sårbarheten ligner skosålene mot maurstiene på jorda
sånn er det bare og det er bare det verste
 
Hjernehalvdelen forstår ikke logikken
dette handler ikke om svik
Vettskremt stønner du:
-Jeg har ikke sviktet noen!
 
men du har det
 
Hjertehalvdelen er lei for å ha såret
men finner ingen å møte
 
siden lukkes alt
 
for aldri
 
(og aldri er et stort ord...aldri er et definitivt ord...)
 
 aldri å kunne åpnes igjen
 
 
Synnøve Sætrum
 
 
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Helt nydelig, og gjennomtrekken i hjertet kjenner jeg til.. Hvis det var det du mente var sammenhengen mellom tekst og Paul Simons fantastiske sang. Vill tipping her.

    Haakon

    SvarSlett
  2. Dette er flott og sårt og realistisk. Om tilkortkommenhetene vi alle bærer og til tider kanskje sliter med. Ikke minst det vi sårer andre og oss selv med.

    Kan du skrive like godt om glede? Jeg vet du kan om takknemlighet nemlig, her finnes jo utallige tekster om det. Takk skal du ha!

    Gisle

    SvarSlett
  3. Du er ei klok dame du! Hadde jeg bodd på Sørlandet hadde jeg invitert deg på date øyeblikkelig. Ikke mange av din like nei.

    SvarSlett