08 mars 2013

OM ORD

Man kan tro seg uten bånd
i det egentlige ikke ha noen heller
Så peker følelsene nese
Viser mønster som ikke virker
Ei heller er noens skyld
Bare det livet stiller til veggs akkurat der og da

Det er positivt
Gjennom smerte vokser man
Sannhet om frasen er aldri så slitt
Aldri så uønsket

Tiden for oppgjør med seg selv
kommer alltid ubeleielig for den
som bare vil ha det greit...

Gleden gikk i stykker
Knuste
Døde i kulden
fem ord kan gi

Fem ord
og ingenting har våsol
eller farge mer

Fem ord
og døden i meg
henger på dem

Fem ord
og hva skal jeg
gjøre med våren
og sommeren som
jeg gledet meg til

Fem ord
og alt jeg
kan tenke på
er å ikke ville mer

Fem ord
og døden kom
nærmer

Fem ord
jeg ikke har
styrke til å bære

Fem ord
og når det kommer
til savn har jeg ikke det som behøves

Fem ord
og jeg er helt knust

Synnøve Sætrum

2 kommentarer:

  1. Noen ganger knuses man under ordene fra medmennesker. Dessverre. Jeg har nettopp opplevd det selv. Døden spiser biter av meg også. Den trinnvise prosessen er i gang. Vanskelig å bli avvist. Vanskelig å styre følelser, i det hele tatt er jo ikke det mulig. Men, du er heldig med alt det du skriver. Får det ut. Delt det med oss som kjenner det igjen. Og, som noen andre skriver: Ta nå og samle noe av lyrikken din og send det til noen forlag. Du skriver jammen ikke noe dårligere enn mye som er gitt ut. Tvert om mye mye mye bedre. Ha god helg ennå en gang.
    Klem fra Lisabeth

    SvarSlett
  2. Hei Lisabeht
    Takker for fin tilbakemelding,og tenker jeg må har rørt noe både hos deg og meg selv. Vet ennå ikke når jeg får satt meg ned, samlet lyrikk og sendt. Forsøker liksom finne tråen selv ennå.

    Ha fortsatt god dag eller kveld.
    Mvh
    Synnøve

    SvarSlett