22 september 2012

STUNTREGJERINGEN STOLTENBERG



 
Jeg stemmer ikke blått, kommer aldri til og gjøre det.
Likevel hender det jeg får med meg Muppet-show.
Det er ikke det det kommer an på.
Denne ukas episode hadde allsidig rolleliste, script og manus...
Herremias!
Krumspringene fra regjerende makter får meg til å undres over hva som er mulig og ikke umulig. Siste 'dels' spagat angående verdige og ikke verdige trengende tar kaka.
Når man vil ha slutt på at arbeidsinnvandrere ikke skal ha fulle tryderettigheter, av alle slag etter bare et halvt år i landet, så får man si at det er det det handler om. At det faktisk er forskjell på far og katten. Eller i alle fall at det er det man ønsker. Ikke 'ta' alle uførepensjonister, fordi noen få tydelig utnytter systemene. Jeg mener, det lyser jo gjennom at det egentlig var meningen. Ja men så si det da!
Blir det ikke sagt er det akkurat slik man rer opp senga for regjeringsekteskap mellom Høyre og Fremskrittspartiet. Så enkelt er det. Begriper ikke at rådende makter ikke skjønner det.
Handler det igjen om at de har det så travelt med å passe på taburettene sine at skogen ikke vises for alle trærne? Jeg undrer meg jeg, men sjokkeres ikke.Hva blir neste stunt?
 
Synnøve Sætrum

2 kommentarer:

  1. Vet ikke om jeg skal le eller grine, men du har et poeng helt klart. Jeg skjønner og jeg tror det er noe i det! Har tenkt noe i den retninga sjøl, uten å kunne artikulere det så enkelt..
    Stuntregjeringa Stoltenberg.. jo a..
    Det kommer til å bli helt forferdelig med Erna og Siv. Helt grusomt for alle som ikke er oppreist 287 %

    SvarSlett