16 juli 2011

En liten utblåsning av det litt ukontrollerte slaget...


Ja nå kommer regnet dere, eller det er kommet, og det går.
Det er da som svarte f... hvor opptatte nyhetspusherne blir av det sånn midt i juli.
Egentlig skulle man tro at landet kun var her i sør...
Skriv mer om millionene som tørker og sulter ihjel på Afrika's horn i disse dager.
Stopp den evinnelige sutringa. Hvor mye energi er det mulig å bruke på 'agurker'?
 Utenfor hos undertegnede ser det ut som en jungel om dagen.
Og, innenfor herjer ikke hungersnøden. Tror ikke det gjør det noen andre steder her i røysa heller. Jaffal om man skal ta butikkutbyggingen her rundtomkring på alvor.
Skal folk spise enda mer, blir de fleste like fagre og fine som meg.
Dvs. lett overvektige. Er det det som er myndighetenes mål?
Neppe!
Men, det er vel med den saken som med kreftgarantien. Bare et ønsket mål, ikke reelle løfter når alt kommer til alt. Oppvisningen i fossroing har vært forbilledlig i riksmediene denne radiodagen.
For det handler om penger må vite, og å behandle folk slik at de overlever mange år er jo dyrt.
Da er det vel bedre å pushe mat så folk eter seg fordærva.
Det kan jo hende det gjør noe med den aldrene befolkningen.
Jeg mener: Om endel prosent kreperer pga overvekt et tiår eller to før tida sparer man jo velferdsbudsjettet og kan bevilge penger til sykehusdirektørene i stedet.
At de synes å gjøre en elendig jobb mot smellfeit betaling er det ingen som snakker høyt om.
I alle fall ikke dem som sitter på maktens taburetter.
Sa man det som det var ble det kanskje to tupp i ræva og på hodet ut...
Ok, mulig jeg spissformulerer vel freidig, og at bildet ikke er fullt så enkelt.
Men akkurat her og nå har jeg bare behov for en liten utblåsning av det litt ukontrollerte slaget.

Så det så...

Synnøve Sætrum

PS... Jeg skulle gjerne visst hvem som har kryptert min kobling til Children of Shambala. ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar