21 juni 2010

Kveldstanker om å være lykkelig...

Steve Harley
Lykken er å begynne dagen med et fotografi av lille Castor som blir hentet i Horten til onsdag. Nok til å bli glad av i timevis over morgenkaffen.
Søndagen bare fortsatte i trivelig takt.
Det ble sol igjen, og hyggelig middag sammen med søsteren min.

Kvelden ga meg en utmerket konsertopplevelse. Steve Harley & The Cockney Rebell, nok en gang på ganske kort tid. Jeg hørte dem sammen med kameraten under Dark Season for et par år siden. En skal ikke oppsøke noe som har vært kjempebra to ganger, er det visse stemmer som hevder. Hvorfor undrer nå jeg? Det som er bra kan vel neppe bli det motsatte, i alle fall når det kommer til musikk. Hvem var det som hostet opp det sprøytet? Da teknikerne bare hadde fått justert lyden ordentlig sånn midt uti tredje låt tok konserten seg bare opp og opp og opp. Kjempeopplevelse var det. Det har ingen verdens ting å skamme seg over de som har holdt på rundt sånn førti år. Tvert i mot. Levende lyd av den kvaliteten tenner jeg på. Jeg var ikke alene både så og hørte jeg,og det på tross av at det var søndags kveld med de litt mer tilårskomne konsertgjengere.
De kristiansanderne som heller valgte og gnome foran fotballkampen gikk glipp av noe, jeg våger å påstå det selv midt under VM. Heldigvis ble vi til slutt såpass mange i antall, på Kick, at det ikke ble direkte pinlig.
 Det så glissent ut ei stund.
Poenget er: Det var valuta for kronene gang nummer to, og vel så det.
 Dessuten er vi jo så ufattelig rike i Norge, at vi har råd til det iflg. vokalisten selv.
Samme hva det kostet tenker jeg, selv om jeg ikke er av de rikeste i landet har jeg råd til slikt.
Som jeg hørte det var de enda bedre enn på Caledonien den mørke oktoberkvelden, uten at jeg har noen annen forutsetning for å si det enn det fornøyde publikumet jeg var de timene det varte.
Mer sånt tenker jeg, meeeeeeer....!
Musikk er bare det mest fantastiske av det fantastiske.
Når det svinger sånn som denne kvelden gjorde i mitt gehør (ikke absolutt... men godt nok for meg), får jeg avslutte dagen mer lykkelig enn jeg startet den.
Fokusert på noe av det viktigste her i livet: Gleden.
Det være seg over en hvalp,ei elsket datter, vitale foreldre, ei kjær søster, en snill bror, en sjelevenn og andre gode venner, samt et gammelt og høyt skattet band....
Skal nok ha gode drømmer denne natta også. Livet er herlig.

Synnøve Sætrum

2 kommentarer:

  1. Heldig den som er så privligert at du kaller vedkommede sjelevenn... Han er heldig. Jeg tror i alle fall det er en mann.

    SvarSlett
  2. Ja, en sjelevenn eller to skulle alle ha. Slikt finnes antakelig for noen, for andre ikke.
    Noen er det du ser og får. Andre bare er ei stund....

    SvarSlett