05 april 2013

God helg :-)

Våren i det yndige land ...  Foto: Synnøve Sætrum
 
 
Krigshissernes retorikk brukes igjen skarpt på den internasjonale arena. Nord-Korea versus USA. Nå skal jeg ikke ta stilling til hvem som er skarpest, men jeg tenker dette er noe jeg kjenner fra før. Måten det kastes påstander og ord fram og tilbake har preget den internasjonale maktpolitikken i hele mitt femtiårige liv. Ikke skal jeg ramse opp alle sammenhengene heller. De fleste som våker i timene har likevel fått det med seg, og de andre kan slå opp og sette seg inn i verdenshistorien. Så det så! Skal til og med stå inne for at det kan høres arrogant, men jeg kan leve med det også.
 
Så tenker jeg på at det er helg etter ei uke jeg har fått fantastisk mange gaver av livet. Sinnet kjennes stolt og glad. Velsignet er den som opplever gode barn. Ingenting er viktigere enn det.
Dessuten skinner sola på den drøye halvmeteren snø, og våren kommer nok om ikke så lenge her også.
Ingen aprilsnarr når vi kan skrive den 5. denne måneden. Som før nevnt: Kan ikke krangle med kalenderen...
Den gleder jeg meg enormt til.
 
God helg...
 
Synnøve Sætrum

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar