04 mars 2013

UTEN TANKER OM SEX

 
 
"Nude" malt av Makris Thanassis 
 
 
Når jeg viser mine svakheter
ler av dem
bare er
har
det
gøy
er
jeg
naken
uten
tanker
om
sex

I
din
nærhet
er
jeg
ikke
bare
et
intetkjønn
med
følelser
uten
tanker
om
sex
 
Når jeg drømmer
om
deg
dypt
erotisk
og
våkner
alene
påkledd
tom og trøtt
er
jeg
naken
uten
tanker
om
sex
 
Når
savnet
setter
meg
i sårbarheten
smertelig
stille
sart
er
jeg
naken
uten
tanker
om
sex
 
Når frykten
for
å
miste
deg
freser
til
meg
fråder
viser
tennene
biter
dødelig
i
meg
tenker
jeg
døden
i
livet
uten
deg
 
 
Blir
du
borte
åpnes
sorgen
over
det
jeg
aldri
har
hatt
men
likevel
trenger
nakent
og
uten
tanker
om
sex
 
Jeg
elsker
deg
ærlig
inderlig
nakent
og
uten
tanker
om
sex
 
















 

 
 
 
 
Synnøve Sætrum


12 kommentarer:

  1. Så nydelig.
    Tårer i øynene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, her så jeg meldingen dette inn. Mange takk!
      Det handler det også om, og livet i spenningen mellom det ytre og det indre...

      Slett
  2. Godt om all kjærlighets verdi.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Og ja her skulle det vel være rom for det meste av tolkninger.

      Slett
  3. Mange takk for kort tolkning... Handler nok om mer enn som så!

    SvarSlett
  4. Nydelig.Nydelig.Nydelig i all sin smertefulle nakenhet. Du er god til å fange det vanskeligste ved ubesvart kjærlighet

    SvarSlett
  5. Fint og troverdig beskrevet.

    Ha en fin dag.

    Bjørn

    SvarSlett
    Svar
    1. Og så et viktig ps... Bjørn. Takker for at du la igjen sporet og gjorde meg oppmerksom på bloggen din. Vært inne og lest noen av tekstene som for meg virket svært givende. :-) Gleder meg til å lese mer!

      Slett
  6. Interessant oppsett. Originalt. Og, så både grunner og lurer jeg på hvor alle gjentakelsene peker ? Sikkert mer enn en mulig tolkning her.

    Ensomhet?
    Den dypeste kjærlighet?
    Sugen på sex?

    SvarSlett
    Svar
    1. Den siste der går jeg ut fra kanskje var en feilplassert spøk, og publiserer kommentaren.
      Jeg er glad for saklige tilbakemeldinger. Ønsker jo vite om jeg greier formidle noe av det jeg forsøker !

      Slett
  7. Dedikerte ord dessuten, men merket er ikke satt på. Vedkommende vet hvor adressen er.

    SvarSlett