15 mars 2013

NO PROBLEM

Lastet fra nettet, og jeg har selvsagt ingen rettigheter til dette.
 Malt av Makris Thanassis.
 
Tall skjuler personer i statistikken her på Ytringsstedet.
Hundreogtjueto oppslag på denne vinterfredagen.
Hvem er dere alle sammen?
Som slår opp, og kanskje også leser denne teksten.
Det er jeg ganske nysgjerrig på.
Skulle gjerne mottat noen ord, om enn anonymt.
I dag var det et oppslag i Khasakstan (?) til og med.
Meg bekjent kjenner jeg ingen der.
Sikkert googling på noen av ordene jeg har anvendt.
Flere enn det vanligvis er denne ukedagen som pleier være den minst besøkte av alle bloggdager.
Tro om det har sammenheng med været, eller viser en ny trend?
Ja, har jeg ikke noe å fundere på så kan jeg konstruere noe.
 
No problem!
Don't worry, be happy!
If you're don't happy, call me I'll make you happy!
 
Er det ikke noe i den retninga han synger i sangen. Han du vet.
Plutselig husker jeg noen yngre voksne fra en tur i jungelen der i Nord-Thailand.
De var veldig glade, snakket fransk, og siterte. Smilte og lo, både ved nabobordet der vi lunsjet og på bambusflåtene i elva vi raftet. Jeg har lagt meg med ullsokker på, og varmer meg på minnene. Det virker så fjernt, samtidig som det bare er drøye måneden siden. Akkurat det virker underlig her jeg sitter nå. Men, det er samme følelsen når jeg er i Thailand.
Alt som har med klima her hjemme og gjøre blir ren teori.
I kveld har jeg sett det meste av fotografiene mine fra Bangkok, og jeg kjenner særlig på at det skulle smakt med en gourmetmiddag i godt selskap.
Jeg tenker på den lokale restauranten i Hua Hin som gjorde slutten av oppholdet der til et helt eventyr hva maten angikk. Kose seg glugg, og nesten ikke betale noe for det. På toppen av alt.
Vi har snakket om det mange ganger som har opplevd det sammen.
 
Ja, det tenker jeg på.
Og så forsøker jeg leve den der :
 
Don't worry, be happy !
 
Alt har sine grunner og hesikter forsøker jeg tenke.
Tenke det ordner seg til det positive og gode alt sammen.
 
Ja, for det gjør vel det?
 
Synnøve Sætrum


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar