07 februar 2013

Jeg klager ikke!

Fredelige i morgensola.  Foto: Synnøve Sætrum

 
 
Nok en gang:
Jeg klager ikke!
 
Den som sover i nesten tolv timer sover dypt og godt.
Blir helt slått ut av varmen som melder seg utpå ettermiddagen her nå.
Så det stemmer at jeg vender nesa nordover snart.
Kan fint forestille meg at her blir hett nok i månedene framover.
Alt for mye ettter min smak, og da er det deilig å komme seg heimorver til kjørlig vårklima i Norge.
Ja, for om det ennå er vinter er det kort tid igjen til fuglesangen starter i skogen.
 
Her nyter jeg fuglekvitteret, og den klare kjørlige morgenstemningen på balkongen.
Jeg har faktisk sid kjole og varmere sjal for ikke å fryse.
Veldig kontrast til seinettermiddagen under klimaanlegget.
 
I dag begynner markeringene av det kinesiske nyåret i følge Bangkok Post. Så da får apostlenes hester ta meg til det mer kinesiske området av byen denne dagen. Kanskje får jeg kjøpt noe skikkelig flott, eller i det minste tilegnet meg et blinkskudd med kameraet. Det står til kvessing, og nå er det ikke så lenge igjen. Tenker meg ut snart. Nyte tempen.
 
Sånn går dagene...
Jeg teller nok ned innerst inne, men:
 
Jeg klager ikke!
 
Synnøve Sætrum

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar