19 oktober 2012

TENK KJÆRLIGHET, BLI KJÆRLIGHET !



Jeg får ikke adrenalinkick av å sitte bakpå en stjålet motorsykkel i rasende fart.
Kan ikke greie den typen fart og spenning.
Betyr ikke fordømmelse av alle som greier det, ingen lunde.
Fantasien beriker meg meg forestillingen.
Kjenne på suget som ligner månesyke og tilnærmelsesvis forstå.
Tenk kjærlighet, bli kjærlighet.
Men, du ser ikke fletta etter meg på en sådan doning...
Niks!
Vi er like, og ulike menneskene.
Jeg går for mangfoldet :-)
Mer enn nok brus i blodet ved å sette seg i en tuk-tuk i Bangkok-rushet for,
eller å snu døgnet opp ned. Jeg kan kjenne følelsen jeg hadde på åpent lasteplan mens doningen snirklet seg opp alle svingene mot Doi Sutep over Chiang Mai. Eller takksigelsene jeg kan kjenne på for et skarve munnbind. Jo det handler alltid om å feste blikket.
 Noen ganger bruser det i blodet av blotte nærhet til et medmenneske jeg setter høyt.
Tenk kjærlighet og bli kjærlighet...
 
 Mulig dødbringende fart og spenning nei takk!
Jeg tør ikke klatre opp på fjelltopper om utstyret er aldri så godt. Selv om jeg beundrer dem som gjøre det. Leser skildringer og riktig føler med i dem.
 Fantasien har ingen grenser.
Det er fredag igjen, og hundremillioner regndråper viser vegen ute i høsten.
Mørketida faller på og jeg er takknemlig lykkelig over at jeg skal gjøre et brekk i overskuelig framtid.
 
Her jeg sitter snufser jeg , mens halsen verker.
Øynene er det derimot ikke noe i vegen med;
 
- Slik kan du sjekke skattelistene!
 
Jeg innrømmer glatt at jeg ikke har vært ute og sjekket her i bunnsjiktet..
Denne aparte kikkeleken glemmer jeg at eksisterer årene i mellom.
Antakelig er jeg ikke nysgjerrig eller misunnelig nok, eller hva annet det er som motiverer . .
Noen driver med det der i stor stil lar jeg meg fortelle...
Er menneskenes iboende griske grådighet grunnen?
Sammen med misunnelsen?
 
Nei, jeg sjekker ikke skattelistene, og tenker jeg kan ha et helt og godt liv likevel.
Er jo ikke noe problem å se med det blotte øyet hvem som har flere kronasjer enn meg.
Om det skulle vært hovedinteressen min her uti tilværelsen.
Hadde man ved en feil plassert meg øverst ville jeg nok hørt et hint om det.
Må ikke inn og sjekke noe som helst.

Nullskatteyter er jeg ikke!
Uførepensjonister er aldri det.
Helt greit det. Jeg betaler min skatt med glede.
Nå skal vi snart skattlegges som om vi hadde Krøsus-inntekter også sier Stoltenberg og de andre...
Det høres ikke logisk ut så lenge millionærer fortsatt betaler null...
Verden bedras og bedras og bedras...
Nei, nå skal jeg ikke ta en skattedebatt.
Jeg skal heller ikke hevde at de på toppen ikke skaper arbeidsplasser, for det gjør de...
Det er ikke om det skurret befinner seg for meg... men det skurrer!

Fredag i dag;
-Ingen Kims ingen kos!
Ehhh...
Kaffekrus nummer to smaker like bra som det første.
Det kjennes deilig med litt energi i kroppen.
Tolv timer søvn ble meg forunt denne natta.
Naturlig halv-koma setter alltid inn proposjonalt med høstmørkets stadige vekst...
Likevel:
Tenk kjærlighet, bli kjærlighet!


Synnøve Sætrum

 
 
 
 
 
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar