10 september 2012

Sex eller ikke sex ? Er det spørsmålet?

"Livet är att handskas vårdlöst med sin egen lycka
och att stöta bort det enda ögonblicket,
livet är att tro sig vara svag och icke våga."
(Edit Södergran)
Himmel. Foto: Synnøve Sætrum

 
Det er høst, men drømmen om en dag i seinsommersol er innenfor rekkevidde.
Rammene er gode for alskens og tanketumlerier. Sex eller ikke sex? Er det spørsmålet? Oppdagelsreise i indre og ytre dimensjoner.
Selv om selvmordsbomberne er på  allerten både i Afghanistan, Syria og Irak.
Sitronsommerfugler lever ennå i 'jordskokkjungelen'min. Den værste vepseria ser ut til å være over.
Nytelse med andre ord. Jeg hater veps, og særlig når de klenger sånn mot slutten.  
 
Indian 'sommår her sør' er verken sludder eller tull, men herlig kompensasjon for den  kulde og regn.
Så her gjelder det holde tunga i rett munn, nyte det værgudene tilbyr før veien fører lukt til h...... 
Les:
 Før mørketida, høststormer, tunge helseplager, frostnetter og snømåking og mørketidsnevroser setter inn. Det er noe med naturlovene, ikke sant. Heldigvis er det slik at det finnes lyspunkter midt på svarte vinteren her i landet, har jeg latt meg fortelle. At jeg må slutte de negative selvoppfyllende profetiene. Jeg biter stadig i tankene som ikke er med på paradigmeskifte ala romantika rundt snøkov og blest.  Helt overbevist er jeg ikke, sagt med enklere ord. Jeg jobber med saken, gjør det beste jeg kan. Det skal jo være godt nok, sier de vise.
 
I dag handler dagen om å nyte her og nå, benytte muligheten til å leve ut sommermennesket jeg ble født til å være midt på svarte vinteren.
41000 på Ytringsstedet. Er et brukbart tall for den som er halvung, ikke rosabloggende. Jeg har lite eller intet å tilføye i interiørdebatten. Den får andre stå for. Stuff til heimen er jeg ikke særs inspirert til å gå ut og hente rundtomkring. Her er stearinlysene for det meste nok. Mer enn nok. Hvor mange lass skal man kjøre til gjenbruk i løpet av et liv? Ikke sant! Men for all del: Hver sin last! De fleste har sitt, og jeg mangler slett ikke mitt. Blogge ja, og jeg reflekterer fortsatt rundt hva som er 'tråden' sånn dypest sett. Hvor finnes spørsmål og svar som definerer ei vosen dame, ja i særdeleshet ei singeldame på over femti. Som har levd lenge nok til å ha erfart at ingen sex er bedre enn dårlig pliktsex... Men, er det det som er spørsmålet så lenge man også foretrekker singelensomheten foran tosomensomheten. Fram renne svaret: Sex eller ikke sex, er så avgjort ikke spørsmålet !
 
Synnøve Sætrum
 



2 kommentarer:

  1. Merksnodig snutt Synnøve

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo da, den er det. Men, noen ganger er det slik. Sex er ikke spørsmålet... Andre ganger kanskje svaret. Skjønner?

      Slett