01 august 2012

VEI I VELLINGA...


Sukk og atter sukk!
En pakke sukkerfrie pastiller på senga til vederkvegelse og trøst for alt jeg mangler, eller synes jeg savner akkurat her og nå. Jeg tygger ergo er jeg, søtsmaken holder sursmaken unna.
Styggord så lite jeg liker denne slags øyeblikk og kvelder om du skjønner hvor jeg vil hen?
Siden skrotten ikke tåler sukkermums av noe slag, ovedoser karbohydrater eller proteiner så ble det sånn. Ok, det hører med til den lille saga at der fortærtes en anseelig bolle jordbær med fløte på toppen. Tilsatt stevia som bare er sunt og uten noen kjente bivirkninger. En urt fra subkontinentet for den som ønsker ta det inn. Sikkorirot er visst ikke heller så værst for den som er aldri så lite giktbrudden. Tilbake til de fortærte pastiller:
  Ikke tilsatt sukker, men en god dose lakserende søtningsstoffer. Det siste, tja...
Kan slikt være helsefremmende,eller i beste fall fødselsframbringende?
Kvalmende virkning har det jaffal, i tillegg til mageraketteffekten...
Går det for tregt, ta en eske sukkerfri IFA, så blir det nok vei i vellinga.
 I dinosaurtida inntok man slikt flytende fra flaske, og hadde nok med det.

Synnøve Sætrum





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar