19 september 2011

Heldig er jeg...

Ankom Kjevik lufthavn for en par timer siden i øs pøs og bare åtte grader.
Heldig er jeg som ble hentet og slapp styre med busser som går, og de som ikke gjør det.
Nei, tenkt for de gjør ikke det til Høietun sånn på søndagen.
Et eller flere "genier" har stukket hodene samme og kokt i hop at vi ikke trenger denslag her halvannen mil i fra byen på hviledagen. Er vi spesielt hellige og bare sitter inne her likevel? Er det det som er grunnen? Eller har det kanskje noe med kronasjer å gjøre? Skulle ikke forundre meg det spøtt...I Hellas går flyvelderne sakte, så jeg har vært på reise siden klokka ti, gresk tid.
Som vi ventet og ventet og venten på Diagoras, og som vi svettet...
Vi ventet på Gardermoen også, men der var det er å se.
Folk hadde så mye klær på seg, rene vinteraktige stilen.
Der satt jeg med legionærsandalene mine, og frøs ikke. Så har jeg tatt meg et lite glass saft, og sjekker datamaskinen. Den er oppe og går fortsatt...
Ydmykt registrerer jeg 1357 oppslag på Ytringsstedet mitt den siste måneden, og det til på tross av at ordene har vært meget få. Undertegnede har vært på ferie må vite. Solens øy nok en gang.
Akkurat hjemme, har satt på vifta og gjør meg klar til natt under egen dyne på kjørlig soverom.
Borte bra, men hjemme best.
Reisebetraktninger følger snart.
Natta til alle hjemvendte.

Synnøve Sætrum

1 kommentar:

  1. Ja, da ønskes hun velkommen til helnorsk høstvær. Antar at hun gjerne bare skulle blitt der hun var, selv med langsomtgående flyveledere og annet, men med noe gunstigere temperatur enn den man har her sør-vest for tiden...

    SvarSlett