04 juni 2011

God mååååååååååren !



Halv fem.
Det er tidlig det for ei som ikke er i vanlig jobb og alt det der ville sikkert mange si.
Ikke minst jeg. 
Skjønt jeg vet at mange mange mange mennesker er oppe før fanden får sko på hver eneste dag. Jeg har hatt forskjellige arbeidsplasser i livet.
Til et av dem tok jeg bussen klokka 6 hver morgen et par års tid.
Ubeskrivelig trøtt var jeg vinterstid særlig, og jeg tenkte jeg var den eneste på jorda som sleit seg ut i snø og slaps, som det som kjent er mye av her i dette fagre landet.
Men, nei. På busstoppet nedenfor der jeg bodde var det alltid folksomt. Mange kvinner.
Verden var alltid våken, om jeg ikke følte meg sånn. Trøst var det, og mange tanker tenkt ble det, om akkurat det med kvinnene som kaver seg ut i mørket.

Vel, her er det ikke noe mørke. Dagslyset er her.
Sola er nesten tent. 
Jeg føler meg helt uthvilt og klar for dagen. 
Fuglene spiller våren.
Bokfinken er god på trillene.
  Sånn er det når verden er sommer et fredelig sted på jorda.
Ingen grunn til å bli liggende i senga og lengte etter å stå opp.
God måååååååååren!

Synnøve Sætrum

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar