22 oktober 2010

Nesten helt vinter...

Jeg har hørt rykter om snø en tidlig morgen før i uka. Mens jeg sov.
Siden har jeg måttet konstatere at det nesten er helt vinter her i bunnen av bakken (får slutte kalle det dumpa for det er det jo ikke...vi har jo ei heil flate å bo på her i borettslaget). Snøen kom i ett tynt lag i går, og det er is på vegen utenfor i dag. Så det minner så utvilsomt om noe jeg har erfart før.
Kan ikke ut i den vante bakken med hundene uten pigger...De vokser som kjent ikke rett ut av beina. Jeg må lete etter vintertingene litt. Hadde jo ikke tatt helt vinter.
Drømmer om et sted nærmere kysten når det er på dette viset.
Men, ok... Tatt i betraktning verdens elendighet og i det store og hele får jeg tie for denne dagen...
Jeg er, for å si det med noen andre sine ord (nesten) tross alt ikke fange på veien.
Dessuten "to be or not to be"...

Ha en god vinterdag.

Synnøve Sætrum

1 kommentar:

  1. I kveld er det igjen så kaldt at den later til å være i komminga.

    SvarSlett