15 september 2010

Giassou!

En liten last kan undertegnede bekjenne seg til offentlig:
Grekofilien.
Her sitter jeg på solens öy, törker håret i vinden, og lurer på hvordan jeg skal kunne greie bryte opp og reise hjem til höst og snarlig vinter om ikke så veldig lenge.
Må si guden Helios var heldig da han fikk holmen som tröstepremie etter at landet var blitt fordelt uten hans närvär..
Lei er jeg ikke ennå.
Om jeg ikke ligger klistret på solsenga alle dögnets timer lenger tilber jeg likevel dette fantastiske klimaet.
Land hvor det er godt i skyggene rommer det gode liv.
Sånn er det nå bare med den saken.

Synnöve Sätrum

3 kommentarer:

  1. En dag for hjemreise er jeg mer enn mett og fornöyd, og har ikke det minste aber med å returnere til hösten hjemme.
    Jeg gleder meg som bare det. Särlig til å sove uten myggnett og i kjörlig rom. Det er det beste som finnes for en nordboer.

    Giassou!

    SvarSlett
  2. Kom hjem og begynn skrivinga igjen. Savner deg jeg.

    SvarSlett
  3. Hjemme igjen til høst, og det er helt nydelig. . Mer enn fornøyd hva solens øy angår... Klar for nye reisemål andre steder, men først får jeg skrible ei reiseskildring fra denne siste ekspedisjonen nedover der... :-)
    Gleder meg!!!

    SvarSlett