20 september 2012

20 september 2012

Sola skinner, det gjorde den for 28 år siden også akkurat på denne dagen.
Dere som kjenner meg godt vet hvorfor jeg husker akkurat det.
Gratulerer med dagen sier jeg som jeg har gjort hvert eneste år siden da!
 
 
 
For den fredelige stemningens skyld strør jeg solsikkefrø på bakken utenfor stuevinduet.
Så sitter jeg her med formiddagskaffedråpene og ser små fugler spise seg mette.
Selv nyter jeg hjemmebakt bløtkake til formiddags og tenker ennå en gang:
Gratulerer med dagen! 
Noen fugler forer seg med ekstra næring på vegen sørover, de andre for å feite seg opp til vinteren.
For min del trenger jeg ikke feite meg nevneverdig opp. Står han a!
Tror det må bli vegetar når middagstiden kommer.
Men, det viktigste i dag er å 'bare være'...
 
 Solsikkene er enda gule, noen blomkarser henger fortsatt med.
Men, det er høst. Det kalde draget er kommet for å bli.
I går forsøkte vi oss på trappa hvor det var flereogtyve,
men nordvestlige vindkast ødela hele idyllen og vi flyttet inn.
Denne dagen blir det vandring i byen og omegn.
Som sagt: Sola skinner og det er 20.september, en glimrende dag til oppsummering og ettertanke.
 
Synnøve Sætrum
 
 


4 kommentarer:

  1. 'Den som kan mate et fuglebrett' - det kan opplagt du. En glad dag? Lisa

    SvarSlett
    Svar
    1. Så avgjort en viktig og glad dag. Og, så kom jeg til å tenke på det diktet;

      Å PASSE ET FUGLEBRETT

      Det nytter ikke
      å gå i andre tanker,
      glemme eller slurve,
      Du må ha
      fuglestemmene inni deg
      som ei lita, levende klokke.

      Den som kan passe
      et fuglebrett
      kan også elske.

      ( Kjersti Ericsson)

      Mvh Synnøve

      Slett
    2. Så koselig at du kjenner til Kjersti Ericsson (du har bedre hukommelse enn meg!, jeg burde vel visst - det bare datt ned i meg da jeg leste innlegget ditt. Men hennes dikt har 'passert' i noen av de tidligere bloggene dine. Du ser verden. Glede og smerte med bena-på-jorden. Lisa

      Slett
    3. God morgen i høsten og ha en god dag. Med eller uten fuglebrett. :-)

      Slett