09 juni 2012

DEN SISTE STORE KJÆRLIGHETEN


 

Det sies at om man ikke vet så mister en ikke noe.
Kanskje det, men jeg vet:
Noen mennesker ville livet vært fattigere uten.
Uten den ene spesielle definitivt en tragedie.
Intet jordisk kan erstatte gløden i et elsket menneskes smil, eller melodien i stemmen.
Den som elsker elsker hele mennesket, et alt. 
Objektiviteten finnes ikke i  den tilårskomne kjærligheten heller.
 Slappe lemmer, grått hår, furete kinn, aldrende hender.
Du er den vakreste som finnes.
Ingen som deg.
Alltid deg som jeg har lett etter helt til nå.
Lenge levd liv bærer også skjønnheten i seg.
Vart og nært finnes sanseligheten også i det  levde.
Kjærligheten er ingen alder.
Kjærligheten er evig.
Den kloke bøyer hodet og takker for mulighetene høstdagene gir.
Vet at uten dette møtet ville noe stort gått en forbi.
Jeg elsker deg, vet du det?
Sinnsro, fred, nærhet, stillhet, intimitet, trygghet.
Nytelsen et elsket menneskes aura bringer.
De skjøre båndene i det siste sanselige vennskap.
Den inderlige lykken i sjelelige frekvenser.
Priviligert er den som får.
Privilgert er den som gir.
Om regnbuen datt av himmelen finnes likevel skatten akkurat her ved din side,
du som er meg nær alle disse brennende dagene.
 Perfekt er det eneste ordet som klinger riktig.
 

Vissheten er her.
Jeg elsker deg og bare deg.
Mitt livs kjærlighet denne siste store...
Sensuell. Sann. Sanselig.
Lengsele, fellesskapet og kjærligheten meisles i ånd.
Timene, dagene, ukene som går  kommer snart med snø og is.
Men om høsten finnes de sterke fargene. Lufta blir klarere, pusten går lettere.
  Heldig er den som ennå en gang blir tatt i mot, og får drikke fra den utømmelige kilden. 

Velsignet er den som hvisker:  
'Jeg elsker deg' mot et bankende ennå inderlig  levende lekende og lengtende høsthjerte.

Synnøve Sætrum

8 kommentarer:

  1. Vakkert og vart og veldig veldig varmt og sterkt ennå en gang.
    Bare å trykke mer av de tekstene der Synnøve. Jammen kan du det!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for pene ord. Tar dem med meg og til meg :-)

      Slett
    2. Igjen tar jeg til meg pene ord fra leseren her.. og tenker litt mer rundt dette temaet.. Hvem vet hva det kan bli til i fortsettelsen.
      Mvh
      Synnøve

      Slett
  2. Nydelig nydelig nydelig. Akkurat dette her skulle alle vært seg bevisst!
    Gleder meg til neste varme nære tekst jeg :-)

    SvarSlett
  3. Sånn tenker jeg på mennesket jeg elsker mer enn meg selv, og som jeg har vært så heldig, vidunderlig heldig å få være sammen i livet med nå i den siste etappen.
    Jeg tror du må oppleve sånt, siden du kan skrive så sterkt og vart om kjærligheten.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kan skrive om det jeg synes om å skrive om. Noe erfarer man, og annet er ren oppdiktning. Sånn er det når man sitter ved tastaturet rett som det er og bare 'følger med' det som hender...

      Slett
  4. Varmt og nært og ekte

    SvarSlett