19 juni 2011

....

Akkurat nå sier nesten halvparten av grekerne sier nei til kuttforslagene som ligger på bordet pr. nå. 47, 5  av den greske befolkningen vil i tillegg skrive ut nyvalg. Målingene skal i følge NTB være offentliggjort av den greske avisa To Vima. Jeg følger nok spesielt med på nyhetene som kommer fra den delen av Europa siden det nå er det landet jeg har oppholdt meg mest i utenom Norge. Skulle jeg sånn rent hypotetisk emigrere måtte det være dit tror jeg. Noen ganger tenker jeg jeg skulle hatt et godt halvår eller et lite år rundtomkring der nede ytterst på kanten av Europa. Minst. Det er "den draumen" om at det en gang skal hende et og annet ekstraordinært.

Ellers har jeg ikke tenkt å emigrere enda. Så lenge det er sommertider hei hei, er det enda håp. Spise laks med kinesis wok til middag, og glede seg over livet som sådan. Hvorfor ikke akkurat nå. Jordbærene er ikke modne, men hissige biller til tross finnes de likevel i kart utenfor stuevinduet. Slett ikke værst å ha det på den måten her i nord hvor vi bor.
Og ingen vet hva som kan komme til å dukke opp i løpet av uka...For de lavtlønte og allerede tynte grekeres del får jeg håpe det ikke blir værre enn det allerede er. Vi norske uførepensjonistene kan enda spise oss mette, og jeg håper da inderlig det fortsetter på det viset.. .

Synnøve Sætrum

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar