26 mars 2011

Forsøker man seg på salto med hel skru, er det fare for mer enn en type knall og fall.




Morgenstund med tull i grunn...
Drikker kaffe, og foreløpig lar jeg sola jobbe på snøen utenfor.
Jeg har spist fin leverpostei og lest om Luxus i Færdreladsvennen.
Ikke noen stor fan av gruppa, så jeg skal ikke på neste konsert.
Derimot er jeg heftig og begeistret for korsang, og var deltaker på konsert i går kveld.
Etterpå har jeg sovet som et barn, ei vanlig bivirkning av gode opplevelser.
Er helt med på at korsang er bra for så mangt.
Som om ikke det var nok har jeg siden telfonen vekket meg sånn halv ni hatt tre hyggelige samtaler.
Det har vært et "rush". Heldig er den som har en talatut å snakke med mennesker en er glad i i...
Singlesen føler seg med andre ord slett ikke som den ensomste i verden.

Sola har jobbet på snøen utenfor.
Den fikk lov til å holde på i fred fram til den for et øyeblikk siden forsvant bak ei sky.  Kort sagt, det gode liv for et vanlig menneske.
Velsignet er den som får lov til bare å være et menneske.
Mennesket Siv Jensen har det antakelig ikke like fredelig denne morgenen.Nå er det ikke sånn at noen som helst kan kikke inn i hodet på et annet og vite nøyaktig hva det tenker om ting og tang, men den siste uka må da ha påvirket sinnsroen skulle en tro. I alle fall om FRP-lederen har noen menneskelige egenskaper igjen. Det sies at hun har visst om siste ukes "sak" siden 2009. Det er lenge det når man er leder. For meg minner hele greia bitte litt om den katolske kirkens håndtering av lignende saker.
Her skal sies at ennå ingen er dømt i "sedelighetssaken", og også folk med den partiboka har full rett til rettferdig prøving ved domstolene. Bare så det er sagt.
 Derimot kan man stille spørsmål ved ledere som bare tier stille og feier mulige uhumskheter under teppet.Lar alle spøkelser forbli i skapene, og trollene godt gjemt i hulene sine.Og det i full offentlighet.

Skurr! Skurr! Skurr!

Men: Fører dette til at folk rømmer fra partiet kommer ingen klager fra undertegnede.
Fint at velgerne ser litt nærmere på hva de egentlig stemmer fram...

Heldigvis er det slik laga at både spøkelser og troll er uregjerlige størrelser. De kan mates ja, og så kan man håpe på de blir der de er mette og fornøyde. Selv om alle vet at blir man mett nok, så øker faren for å bli skikkelig forbanna. Da kommer de fram.
Trollene sprekker som kjent i sola, så derfor er det mulighens ingen god ide å mate dem i smug år etter år.




Utsogn i Kristiansand mener pressen er "ute etter" FRP.
Vel, pressen plikter jo å beskrive virkeligheten som den er.
Også om FRP-topper behandler saker mer enn klønete. 
Den som mater spøkelser og troll i årevis har vel egentlig seg selv og takke?
Forsøker man seg på salto med hel skru, er det fare for mer enn en type knall og fall. 
Gjør man så synes det også, og det er jo virkeligheten pressen har som oppgave å beskrive.
 Det hadde vært mer enn ille om det var motsatt.
Ikke sant?

Synnøve Sætrum




3 kommentarer:

  1. Joa... men det er lite dette med de der folka i det partiet, sammenlignet med annen elendighet som for eksempel radioaktiviteten som spys ut i havet fra Fukushima anlegget... og så Gaddafi da. Men, skjønner jo at du ikke må skrive om han hver eneste dag. Selv om det er elendige tider for diktatorer. Stod i alle fall så i Fædrelandsvennen og det er jo godt. Ha en fortsatt god dag da!

    SvarSlett
  2. Nesten 300 lesere av denne teksten i går... Det er for meg ganske spesielt. Skulle visst hvordan jeg aktiviserer en teller for bloggen.
    Noen som kan forklare meg det?

    SvarSlett
  3. Det gleder meg at Siv Jensens parti, Fremskrittspartiet, har tilbakeskritt så det holder. Måtte de bare lage enda mer rasmuligheter for seg selv. Holde mer tyst om både ditt og datt, det finnes sikkert mer...
    Kanskje feil, men det er nærliggende å slutte det. De godtar jo det meste av det de kaller "folk flest"...

    SvarSlett