16 juni 2011

Jo, Webtussa: Det hender jeg går over internett etter vann!

Blomstrende tre i Naoussa våren 09  Foto: Synnøve Sætrum

Morgenstund med ABC-nyheter og annet hoff- og kjendisnytt på nett kan være tull i grunn...
Det reneste pølsevås. Siden jeg også er et menneske som ønsker å være i utvikling ville det blitt for smått, trist og trått om trykkingen på tastaturet kun skulle tatt meg ut i slike univers. Jeg synes fine møbler og farger er fine, det er ikke det. Småbarn er skjønne, og når jeg blar i bloggene med den tematikken kjenner jeg ikke akkurat noen sterk motvilje. Mennesker er der de er i livet, og det må de få lov til å være. Men, jeg er ikke der for tiden. Min søken er noe annet, så jeg graver videre og innimellom finner jeg vann.
Faktisk er det såpass at jeg tror jeg hadde slutta med internett, og gått tilbake til kun å konsentrere meg om de gode gamle, gammeldagse bøkene om situasjonen hadde vært kun den sorte jord.
Jeg hadde nemlig et rikt åndsliv lenge lenge lenge før internett entret verdensbildet.
Men:
Jeg digger blogger med refleksjoner, inspirasjoner og godt utviklet skriftspråk. Så jeg hilser til dem; de bloggerne, som gir ofte gir morgenstunden min en ny tanke, litt humor eller et nytt perspektiv.
I går hadde livet mitt en tur ned i kullkjelleren, og da er det godt å våkne til solskinn og familielyder i huset. Jeg har fått nye naboer med gode lyder. Verden er sommer, og jeg står fritt til å øse gode ting av dagen så mye jeg orker. Det handler igjen om perspektivet.
Så jo, Webtussa: Det hender jeg går over internett etter vann! Takk skal du ha!

Synnøve Sætrum

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar